6. Behandle utbetalingsanmodning
Steg 1. Finn sak
Utbetalingsanmodninger som er sendt inn av søker vil havne i din oppgaveliste med status «Ny utbetalingsanmodning».
- Velg saken som du skal behandle fra oppgavelisten din.
Steg 2. Behandle anmodning
- Trykk på knappen «Behandle utbetalingsanmodning».
- Vurder utbetalingsanmodningen.
Under saksbehandlers vurdering skal du avgjøre utfallet av utbetalingsanmodningen og kontrollere
- rapporter og eventuell annen dokumentasjon på at arbeidet er utført
- at betingelsene for å få utbetalt tilskuddet er oppfylt, jf. tilskuddsbrevet og forskriften
Steg 3. Attester eller avvis
- Hvis vilkårene er oppfylt, attester utbetaling.
- Hvis vilkårene for utbetaling ikke er oppfylt, avvis utbetalingsanmodningen og legg inn begrunnelse for avvisning.
- Hvis søker har sendt inn mangelfull informasjon, avvis utbetalingsanmodningen og legg inn kommentar om at søker må sende ny utbetalingsanmodning.
Attester utbetaling
- Oppgi beløpet som skal utbetales.
- Ta stilling til og registrer godkjente totalt medgåtte kostnader. Ved sluttutbetaling, skal du registrere summen av medgåtte kostnader for hele prosjektet.
- Oppgi om det er en del- eller sluttutbetaling.
- Skriv en begrunnelse som skal flettes inn i standardmal for utbetalingsmelding eller sluttgodkjenningsbrev.
- Velg "Forhåndsvis utbetalingsmelding/sluttgodkjenningsbrev", og sjekk brevet som sendes til søker.
- Når du er ferdig med utbetalingsbrevet, velg «Attester utbetaling».