4. Be om utbetaling på et prosjekt
Tips!
- Ha all nødvendig informasjon tilgjengelig før du starter.
- Du kan lagre en utbetalingsanmodning underveis og fortsette registreringen seinere.
- Skal du legge ved dokumenter/filer som ikke er i standard Office-format, lagre dokumentet som PDF før du laster opp.
Registrere utbetalingsanmodning
For å få utbetalt tilskudd i prosjekter, må du sende inn en anmodning om utbetaling. Du kan anmode om utbetaling av tilskudd underveis i prosjektperioden, eller når prosjektet og/eller tiltaket er fullført. For å få utbetalt tilskudd må du legge ved dokumentasjon på utgifter som har medgått, eller annen dokumentasjon på at arbeidet er utført. Krav til dokumentasjon vil variere mellom ordninger.
Når du skal anmode om utbetaling av tilskudd, gjør du følgende:
- Steg 1. Finn fram til aktuell ordning og følg lenke til søknadsskjema.
- Steg 2. Logg på.
- Steg 3. Velg aktøren som du skal anmode om utbetaling til. Om du har søkt som privatperson, velger du deg selv som privatperson som aktør. Hvis det er et foretak, velger du riktig foretak.
- Steg 4. Du er nå inne på «Min side» til ordningen du valgte. Her ser du alle søknadene som er sendt inn for aktøren som du er innlogget som. Øverst til høyre vil du se hvem (hvilken aktør) du er innlogget som.
- Steg 5. Om du ikke finner søknaden din i listen, kontroller at du er innlogget som riktig foretak.
- Steg 6.Velg "Jeg skal" og "Registrere utbetalingsanmodning" for å komme inn på saken hvor du kan starte registrering av en utbetalingsanmodning. Trykk på knappen "Registrer utbetalingsanmodning".
Når du har kontrollert at alle opplysningene i anmodningen om utbetaling er korrekt, sender du inn anmodningen. Det er ikke mulige å slette en anmodning som er sendt inn.
Du vil motta en kvittering på at anmodningen om utbetalingen er sendt inn.
Foretak mottar kvittering i Altinn og privatpersoner mottar kvittering i digital postkasse. I tillegg vil kontaktpersonen som er oppgitt i søknaden motta en varsling på sms og/eller e-post om at det ligger en kvittering i Altinn eller i sin digitale postkasse.
Feil eller mangler i anmodningen
Du kan ikke endre eller slette en utbetalingsanmodning etter at den er sendt inn.
Hvis du har fylt inn feil informasjon, må du ta kontakt med saksbehandler for å få hjelp.