§ 3 Søknad og rapportering
§ 3
Søknadsskjema og rapporteringsskjema vert fastsett av Landbruksdirektoratet.
Søknad om tilskot til landbruksvikarverksemd for inneverande år og rapport om landbruksvikarverksemda for føregåande år skal sendast statsforvalteren innan 1. februar.
Kilde: Forskrift om tilskot til landbruksvikarordninga (lovdata.no)
Første ledd - Søknad og rapportering fra avløserlagene
Landbruksdirektoratet har fastsatt et felles søknads- og rapporteringsskjema som er å finne i Altinn og på Landbruksdirektoratet sine nettsider. Dette må søkere og mottakere av tilskuddet benytte for å ha rett til tilskudd.
Andre ledd – Søknads og rapporteringsfrist
Fristen for å sende inn søknad er 1. februar i det året avløserlaget søker tilskudd for. Fristen for å rapportere om landbruksvikarvirksomhet som avløserlaget har fått tilskudd til, er 1. februar året etter.
De avløserlagene som har ansvar for kommuner/områder i mer enn ett fylke, må fylle ut og sende et søknads- og rapporteringsskjema til hvert av de aktuelle statsforvalterembetene. Opplysningene i rapporteringsdelen av skjemaet benyttes både som beslutningsgrunnlag for statsforvalterens søknadsbehandling og som grunnlag for statistikk. For å unngå dobbelt telling er det viktig at rapporteringen deles opp per fylke så godt som mulig – altså at opplysningene kun gjelder virksomheten i den delen av ansvarsområdet som hører under det statsforvalterembetet skjemaet skal sendes til.